Seniūnija: Žirmūnai
Kiekvienam namui po dviračių stovą (I fazė)
Nors 2023 m. tyrimo duomenimis 4,3 proc. Vilniaus miesto gyventojų dviratį renkasi kasdienėms kelionėms (3 proc. daugiau, palyginti su 2016 m. ir planuojama, kad iki 2030 m. pagal Vilniaus darnaus judumo mieste planą kelionės dviračiu turėtų sudaryti 7,5 proc. visų kelionių mieste) tai niekaip neatsispindi, kai prie daugiabučių matai prifarširuotas pakeles lengvųjų automobilių ir tik prie stulpų, laiptinių stogelių, dujų stovų (net du tokie dviračiai prie Žirmūnų 100 namo!). Užsienyje esama automobilio formos stovų dviračiams, kurie ne tik funkcionalūs, bet ir vizualiai parodo, kad vieno automobilio vietoje galima priparkuoti net 10 dviračių. Dviračių stovų įrengimas prie daugiabučių (vs. saugyklos, kurių niekada nebus pakankamai, kurios santykinai toli, nors automobilius galima statyti po langais) būtų ne tik lygių galimybių suteikimas tvarias (ir sveikatą gerinančias) transporto priemones naudojantiems vilniečiams, bet ir pareiškimas, kad dviratis yra lygiavertė transporto priemonė ir miestas ne žodžiais, bet darbais kviečia kuo daugiau vilniečių patogiai naudotis šia transporto priemone. Vienintelis įprastinių stovų trūkumas yra, jog jie netinkami ilgesniam laikymui, nes nėra apsaugoti nuo blogiausio aplinkos poveikio, t. y. lietaus – trūksta stogelių. Todėl prašymas yra pradedant Žirmūnų 98 namu (ant pievelės prie gatvės, greta krepšinio aikštelės, suprojektuoti ir įrengti pirmą tokį vietinės reikšmės dviračių stovą (10 vietų – vien šiuo metu per 98/100 namo poreikius matau nuolatinį 5 vietų poreikį) su stogeliu, kurį ilgainiui būtų galima dar ir apželdinti gebenėmis at kitais vijokliniais augalais.
Pridedamas failas tiek su stovų vizualizacijomis, tiek prie dujų stulpų rišamais dviračiais, tiek potencialia įrengimo vieta (netoli jos prie stulpo pririštas baltas dviratis).
Laukinės gamtos kampelis tarp išmindžiotos vejos
Pro Rinktinės g. 1A daugiabutį eina tranzitinis šaligatvis jungiantis kaimyninę Šnipiškių seniūniją, su Žirmūnų dalimi. Praeinamą į Neries pakrantę, Olimpiečių, Šeimyniškių, Raitininkų ir Sporto gatves. Aplink daug daugiabučių, o taip pat takas į Tuskulėnų pusę, kur dviračių ir pėsčiųjų takai. Aplink nemažai gyvena vaikų.
Toje vietoje nedaug vertingos augmenijos.
Todėl būtų galima įrengti vabzdžių viešbutį, smilgų salelę tarp mulčo. Krūmynus, kurie dabar Vilniuje puošia žaliąsias saleles.
Treniruoklių erdvė
Šalia jau esančio treniruoklio įrengti daugiau. Aplinkui nėra poilsio / sporto erdvių. Artimiausia tik vaikų žaidimų aikštelė Olimpiečių g.
Daugiau laiko lauke
Turime erdvią ir jaukią aikštelę, kurioje vasarą dūzgia vaikai. Artėjant rudeniui aikštelė ištuštėja. Tamsa tarsi uždaro žmones namuose. Esu kalbėjusi su ne viena mama, kad apšvietimas aikštelėje pagerintų situaciją ir paskatintų dažniau leisti laiką lauke tamsiais rudens ar žiemos vakarais.
Padelio kortai Žirmūnuose
Padelis arba kitaip vadinamas padelio tenisas – turi artimų sąsajų su skvošu ir tenisu. Tai smagus ir aktyvus sportinis užsiėmimas, kurį pradeda žaisti vis daugiau bet kokio fizinio pasirengimo ir amžiaus žmonių.
Kadangi aikštelė yra nedidelė, o žaidžiama poromis po 4 žaidėjus vienu metu, šiltų orų sezonu itin trūksta nemokamų bendruomenei prieinamų kortų. Šiuo metu šalia Vilniaus kultūros, pramogų ir sporto rūmų esantys teniso kortai nėra pilnai panaudojami ir siūlome esančioje teritorijoje pastatyti bent vienus padelio teniso kortus ir taip papildyti Žirmūnuose esančių sporto šakų ir aikštelių įvairovę.
Puikus jau antrus metus egzistuojantis pavyzdys yra „Vaidilutės sporto ir laisvalaikio aikštynu“ prie Valakampių antro paplūdimio, kuris kiekvienais metais pritraukia vis didesnes eiles žaidėjų norinčių išmėginti, treniruotis, varžytis ar linksmai praleisti laiką.
Pagrindinės padelio sporto šakos savybės:
– lengva treniruotis bei žaisti;
– paprastos ir greitai įsisavinamos taisyklės;
– nereikalauja daug išlaidų, užtenka raketės, sportinių batelių bei patogios aprangos;
– skirtingų žmogiškųjų savybių tobulinimas – komandinis darbas, konkurencija, noras laimėti, pasiaukojimas, pastangos bei daugelis kitų;
– pasaulinė Padelio teniso plėtra – neįtikėtinai spartus žaidėjų skaičiaus augimas, prognozuojama, kad per artimiausius kelis metus jis turėtų augti dar sparčiau.
Padelio teniso privalumai iš fiziologinės pusės:
– raumenų stiprinimas;
– koordinacijos bei balanso gerinimas;
– fizinio aktyvumo įprotis;
– sporto šakos pagalba kovojant prieš nutukimą ir neaktyvų gyvenimo būdą;
– taisyklingas vaiko kūno augimas;
– kalorijų mažinimas bei gera nuotaika (žaidžiant padelio tenisą išsiskiria didelis kiekis endorfinų).
Privalumai iš psichologinės pusės:
– Suteikia linksmą bei gerą nuotaiką;
– Pagerina savitvardą bei emocines reakcijas, priklausomai nuo įvairių sporte pasitaikančių situacijų;
– Padeda tobulinti tokias vertybes kaip aukšto meistriškumo siekis, noras įdėti maksimalų kiekį pastangų, partnerystė ir t.t;
– Padelio tenisas – komandinis, socialinio pobūdžio sportas, laisvalaikį praleisite nuostabiai!
Eismo patobulinimai Šiaurės miestelyje
Šiaurės miestelyje galime turėti saugesnio eismo zonas:
1. Įrengti gyvenamosios zonos (arba dviračių kelio) ženklus Žygio g., J. Kubiliaus-S. Žukausko mažojoj gatvėje bei V. Nagevičiaus g. (žiūrėti prisegto paveikslėlio žalios spalvos atkarpas) – tokiu būdu sumažinti transporto priemonių greitį, bei taršą, triukšmą, padidinti saugumą. Šios atkarpos nėra tranzitinės, todėl greičio apribojimai sumažintų čia negyvenančių ir neaptarnaujančio transporto srautus. Papildomai būtų galima įrengti greičio ribojimo kalnelius (pažymėta mėlynai). Jei būtų įrengiamos dviračių gatvės – jos galėtų būti integruotos į miesto dviračių kelių tinklą, papildomai neišleidžiant lėšų, tiesiant naujas dviračių trasas.
2. Papildomai reikėtų įrengti pėsčiųjų perėjas, pažymėtas raudonai, kadangi gyventojai kirsdami gatves dažnai tai daro ne perėjose, o dėl didelio transporto priemonių greičio šiose atkarpose, tai padidina nesaugumą.
Čia gyvenantys kaimynai kviečiami prisidėti su panašiomis idėjomis.